Time flies...

25 juni 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Toevallig knapte vandaag m’n waslijn die ik precies 5 maanden geleden heb opgehangen. Het laatste weekje hield ie het niet meer vol. M’n waslijn heeft heel wat zonuren, onweersbuien en regen te voortduren gehad en heeft het inmiddels wel gezien.

Nou ik dus nog niet. Ben er nog lang niet klaar mee. Maar nog één laatste tentamen en dan zit het avontuur in Kuala Lumpur erop.view from skybar
Gek, dat gevoel dat je er juist net zit. Alles is zo bekend en vertrouwd. Zelfs het ‘TEKSII’ geluid is niet meer te horen sinds ik met een gerichte blik door de straten loop. De laatste weken zijn vooral voorbij gevlogen. Time flies when you’re having fun.

Waar blijven straks de rooftopbars, de jungles, de bounty eilanden, de natuur, de rust en de drukte? Waar blijven de ladies nights, de heerlijke maaltijden, de vreemde geuren, de dagelijkse verbazing en de aandachtige blikken van mensen? Oh dat ga ik missen!

Singapore
Lijkt alweer een eeuw geleden. Maar wat een land! Singapore definitely fulfilled my thirst!Het voelde even alsof ik gewoon NIET in Azië was. Singapore lijkt wel verder in de tijd….
Zo klein maar zo modern, veilig, schoon. En, ja, veel te duur.  view from Marina BayIk heb zo'n beetje alles gezien van Singapore in drie dagen. Genoten van een drankje op Marina Bay, met prachtig uitzicht over de stad en de haven. Tegelijkertijd zwommen de veel te rijke mensen in de infinity pool. Ik heb een prachtige licht-water show gezien, en de gardens by the bay mogen bewonderen met die gekke avatar bomen. Ook de typische toeristische foto’s gemaakt bij Merlion en de botanical gardens nodigde uit om daar een hele dag te picknicken. Chilling with these treesAlleen al voor de rust en het prachtige park. Ik kon me niet herinneren wanneer mijn laatste keer was in de zoo!? Marina bayVandaar dat de nachtsafari in de beste Zoo van de wereld erg leuk was! Ook door de gezellige straatjes in Colonial district geslenterd en daarnaast waren Little India en Chinatown natuurlijk niet te missen. Verder nog even langs Sentosa Island gewipt, daar waar Universal Studios, attracties, musea en witte stranden zijn te vinden. Ja, ik heb in Singapore weer m'n ogen uitgekeken. Zo indrukwekkend op weer een heel andere manier. (check de foto's in het album!)

Polo
Een uitnodiging voor een polo match sla ik natuurlijk niet af! Gelukkig was er niet sprake van een dress code zoals we die in Engeland kennen (Godzijdank!) Maar de Sultans, prinsessen, topadvocaten, directeuren, etc, liepen of hobbelden allemaal rond. Wat een heerlijke rust was daar te vinden, en toch middenin de stad.Polo match!
Gelukkig werd het spelletje voor me uitgelegd. Best moeilijk, zo’n spel, met tegenstanders, en een stok, en een bal, en een goal en dan ook nog op een paard. Voor mij dus een nieuwe sportwedstrijd dat ik heb mogen ervaren. ’t Werd vooral gezellig na een goed diner en heel wat wijntjes.

Nu nog even leren voor mijn laatste tentamen, maar ook genieten van mijn laatste paar daagjes hier. Daarom probeer ik de dagen zolang mogelijk te houden door nog door te gaan tot in de late uurtjes…Mojito at Marini's 57
Kuala Lumpur heeft een groot plekje in mijn hart. En dat verdient enige aandacht, dus zal ik daar snel weer een update over plaatsen.

De stress zit nu in mijn hoofd van mijn tentamen, het boeken van mijn vliegticket, pakketjes thuis sturen, álles proppen in mijn backpack, vele afscheid, én zorgen dat ik mijn borg terug krijg! Pff, ik ben nooit zo goed in die 'laatste loodjes'.

Maaaar.. er zijn altijd weer nieuwe uitdagingen om naar uit te kijken. So what’s next…? Zondag naar Thailand!

1. Papa:
    25 juni 2015
    Hoi Lieverd,
    Wat zonde van je waslijn?! Gelukkig heb je niet gevraagd of je een nieuwe mocht kopen. Ben ik blij om, anders had ik na veel wikken en wegen toch weer mijn creditcard-gegevens afgestaan aan je, denk ik. Als je lijntje maar niet te strak komt te staan. Kan dus nu niet meer. Gebroken. Maar ik heb ouwe tennisschoenen, zijn ook helemaal stuk. En ookal loop ik er nog weinig op, het haalt wel herinneringen op van tenniswedstrijden die ik net niet gewonnen heb enzo.... Enfin, dat zijn maar waslijnen en tennisschoenen, materie dus.
    Jouw winst is dat je dit toch allemaal ervaren hebt, dat je vrienden voor het leven hebt gemaakt. En herinneringen die je nooit meer van je leven zult vergeten. Dan ben je echt een wereldwijf. En dat ben je.
    Bali, Kuala Lumpur, Singapore, Phuket... straks rij je weer langs Bant, Follega zo naar het mooie Friesland. Zijn de knuffels van je moeder, je broers en je lieve zusje en je lieve bonusmoeder en van mij weer dichtbij. Kan je komen wanneer je wil. Kan je vertellen wat je wil, met een lach en met een traan. En dan is het altijd goed. Is toch ook een rijkdom? Dan zijn we toch ook rijk? En dan vliegen we ineens door naar Zakynthos, ook leuk.

En wat dan "laatste loodjes"? Dit is pas het begin hoor. Een begin van een mooi en liefdevol leven. Je sluit alleen een mooi hoofdstuk in je leven af. Maar dan weet ik zeker met al die vrienden die je gemaakt hebt, dat je er weer terugkomt. Gun ik je. Dan maar weer verre-afstandsknuffels maar het is jouw leven. En je leeft het. Klasse. Veel bewondering daarvoor. Al vind ik het van die waslijn wel erg jammer.

Succes met je tentamen: concentreren, niet te haastig. En denk aan je vitamientjes he?!!

Dikke kus, hou van je.
  2. Mama en Ronald:
    26 juni 2015
    Lief Fleurekind. Ja de laatste lootjes. Zoals ik al zei. Met een big Smile. Op naar Thailand en Annabeth. Weer een nieuwe uitdaging en afsluiting van jouw Kuala Lumpur avontuur. Wat is het leven toch altijd weer een bijzondere ervaring he schat, dat je achteraf pas beseft wat de leuke, fijne, mooie momenten en belevingen zijn. Dat is een goed gevoel hoor en mag je ontvangen en tot je laten komen. Je laatste tentamen gehad vandaag. Trots mag je zijn op jezelf. Knuffels. Veel!