Paint the sky

28 mei 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Afgelopen weekenden heb ik het wat hoger opgezocht hier in Kuala Lumpur. En dan zowel letterlijk als figuurlijk genomen. Met de perfecte combinatie van een drankje en het genieten van het uitzicht van Kuala Lumpur by night. Dit vanuit een rooftopbar: de Heli lounge, Sky Bar, Luna bar, Regalia, etc, ze geven allemaal een leuk ander perspectief aan van de stad.SKybar

De laatste weekenden bestonden dan ook voornamelijk uit feestjes. Van biertjes drinken voor Nepal in een backpackers hotel tot aan whiskey drinken in een super chique (lees: maffiaplek) Sultan Bar waar we op de gastenlijst werden gezet. Of gewoon in de barstreet de gratis drankjes meepakken op de ladies night en een dansje wagen in een van de vele bars.

M’n vriendinnetje Hinke Tinet, kwam na haar studie in Hong Kong mij even vergezellen. We hebben onze verhalen tot diep in de nacht nog uitgewisseld en onze volgende plannen kunnen bespreken. Ook heb ik Hinke Tinet Kuala Lumpur laten zien en tussendoor sleepte ik haar mee naar feestjes. Supergezellig!

We made it

We hebben nog een tripje naar Cameron Highlands geboekt en is dan ook echt een must-see in Maleisië! Prachtige uitgestrekte theeplantages, groene hoge heuvels en kleine dorpjes.Omdat we flink hoog zaten was de temperatuur al bijna ‘koud’ te noemen met 20 graden. Heerlijk om eens frisse lucht om je heen te hebben na maanden lang zweten.  We Genieten van het uitzichthebben flink veel gehiked door de jungle, maar konden na vermoeide tochten genieten van het uitzicht en zeker een voldaan gevoel.  We made it!! Ook het vers fruit wat er groeit is een bekend fenomeen in Cameron Highlands. Zo hebben we op de ‘Strawberryfarm’  heerlijke aardbeien kunnen proeven. Theetje

Natuurlijk hebben we Cameron Highlands niet verlaten zonder eerst een kopje Best of Highlands tea te hebben gedronken. Natuurlijk met het prachtige uitzicht op, tja.. de theeplantages.  Wauw, wat is Maleisië toch prachtig en zo divers!

Studeren deed ik natuurlijk ook nog. Dat gaat eigenlijk ‘gewoon’ lekker z’n gang. Nou, gewoon niet helemaal, want elke dag is weer één grote verrassing hier op de uni. Sinds ik weet waar al m’n lectures zijn, wat de course planningen zijn, en bij wie ik moet zijn voor mijn vragen, gaat alles prima. Universiti Putra MalaysiaSoms een onverwacht tentamen, of juist amper geleerd voor een tentamen. Maar het gaat goed, alles nog gehaald! Ondanks dat het niveau aan de lage kant ligt, zijn de tentamens nog aardig pittig. Ook omdat ik nog niet heel goed weet wat ik kan verwachten hier. Presentaties en assignments zijn wat meer gedoe aangezien groepswerk niet mijn ding is, laat staan het groepswerk met Aziaten. Opdrachten worden niet begrepen, Powerpoint en Word is al helemaal moeilijk, en er wordt gewoon ongegeneerd van een telefoon afgelezen tijdens een presentatie.  Maar er zijn nog veel meer dingen waar ik van opkijk…
Een professor komt standaard anderhalf uur te laat voor zijn lecture, terwijl iedereen wacht in de klas. Inmiddels heeft hij zelfs tien lectures gecanceld en betwijfel nu ik hoe ik dit tentamen in godsnaam ga halen. Dezelfde professor gaat zelfs rustig sigaretten roken tijdens zijn college, terwijl wij de Powerpoint zelf wel even kunnen doorkijken. Tijdens mijn psychologie college werd er gevraagd of ‘gay zijn’ een sexual disorder is, waarop de hele collegezaal voluit ‘JA’ riep. Ook werd er na een presentatie zelfs gevraagd: ‘Wat voor cijfer wil je?’ En kregen we dus een 10. Terima Kasih!

Mt professor KennyMijn favoriete leraar Dr. Kenny van Consumer Behavior nam mij en de hele klas mee uit lunchen. Een flinke rit naar een Indisch restaurant waar het eten voor ons in overvloed werd geserveerd. Het bananenblad was mijn bord en m’n handen fungeerde als m’n bestek. Indian foodHet was natuurlijk een heerlijk zooitje, maar erg lekker met allemaal verschillende smaken en spijzen.

Dit weekend staat Singapore op de planning, en ik pak vannacht nog de bus, oeeeh! Over drie weken beginnen mijn final exams al, dus mag ik straks beginnen met flink te gaan studeren…

-       Paint the sky, make it yours    –

Heel veel liefs

1. Hebe de vries:
    28 mei 2015
    Lieve Fleur
    Genoten van je nieuwe belevenissen en er in het algemeen op gereageerd een reactie maar ik zie deze niet terug. Dezelfde kan ik niet meer herhalen. Nu alleen ik ben blij met je.
  2. Papa:
    3 juni 2015
    Hoi schat,
    Tja we hebben op diverse manieren contact. Ik ben nog niet zo wereldvreemd. Maar als je ook dit medium gebruikt zullen we maar ook via dit medium weer eens antwoorden.

Inderdaad zijn je verslagen weer erg leuk om te lezen. Wat een dynamiek straalt het uit. Amper kan ik, al lezende, een lach onderdrukken. En zitten er ook een paar traantjes achter het voorruit van mijn oog te dringen om spoedig mijn lens schoon te wissen wanneer ik besef hoe veel ik je mis. Ik hou van je, mis je dus en ik leef met je mee.

Hoewel ik daar nooit geweest ben, kan ik er wel een beeld bij vormen hoe het er ongeveer aan toegaat. Dankzij je verhalen, dankzij je foto's en omdat ik je ken. Samen zijn we in China geweest en was je toen al op jonge leeftijd ook al zelfstandig en avontuurlijk. Ging je gewoon met de Filipijnse band op stap, had je 's avonds ook de grootste maar wel waargebeurde verhalen. Een feestbeest was je en dat zal je nog wel even blijven. Ik vind dat leuk zolang je maar wel voorzichtig doet hoor. Binnenkort dan ook je final exams. Ga er voor! En, alsjeblieft, mag dat feesten dan even wachten? Prioriteiten he schat? First things first. Als je die focus weet te verleggen ben ik nog trotserder dan trots op je. Je kan het. Concentreer je, focus je en niets onderschatten svp. Ik gun je alles. Zeker een goed vooruitzicht op je aanstaande carrière. En anders doe je het gewoon voor mij. Toch?
    Zelf mag ik ook aan de bak de komende dagen. Je zal wel het één en ander gezien hebben. Ik hou je op de hoogte van mijn acteurs carrière hihi. I'll keep you informed.
    From Langwar with Love xxx