Time for business

13 maart 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het was een heerlijk weekend op het strand liggen, in de zee zwemmen en het kleine eiland rondtoeren samen met Fleur en onze typisch Amerikaanse Nekay. LaughingOndanks het niet toeristische en niet heel bijzonder eiland konden we even niets doen en relaxen.Na 5uur reizen met de (superchille) bus en de ferry, lagen we languit op het bekendste strandje, Coral Bay. De hornbills zijn hier ook goed te spotten! We kwamen tijdens een boottocht op een klein eilandje terecht waar we een Maleise Bob Marley ontmoetten die vertoefde in z’n primitieve hutje. Helemaal alleen op een eilandje, daar leeft hij zijn gelukkige leven... Just chillin'

Even rondhangen DSC00433

Zoals ik al zei, het was een heerlijk weekendje! Ook de colleges gaan -naar omstandigheden natuurlijk- verbijsterend goed! Af en toe krijg ik nog de slappe lach, vervalt er een college en maak ik lange dagen. Maar elke dag het zonnetje, het lekkere eten en de vele breaks maakt alles goed!

Big news: vanaf morgen ga ik hard aan de bak, want ik ben vrijwilliger geworden van een groot evenement in Maleisië: International Maritime & Aerospace Exhibition op Langkawi. Één van de meest invloedrijke exhibitions van Azië waar zo’n ongeveer 150,000 bezoekers op afkomen, ongeveer 500 exposanten zijn te vinden, 600 media, en rond 300 delegaties van 38 verschillende landen.

Het is een speciaal maritieme en ruimtevaart beurs voor defensie, civiele en commerciële toepassingen bedoeld voor zowel defensie, als commerciële en zakelijke luchtvaart en scheepsbouw. Er worden daarnaast conferences, seminars, meetings, demonstraties, etc. gegeven. LIMA’15 zou ook een platform kunnen zijn voor de Aziatische defensie om te discussiëren over IS, cyber en maritieme gevaren. Spannend!

Mijn taken vallen onder Liaison Officer Department, samen met een team zorgen voor goed verloop van communicatie en coördinatie tijdens de exhibitie. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat en wat er allemaal op me af gaat komen.

Je zal wel denken, Fleur en luchtvaart? Hm, nee niet echt mijn ding haha, maar dat neemt niet weg dat ik het niet interessant vind. Het is een groot evenement, waar ik veel kennis op zal doen, hard zal moeten werken en ik zal er veel van leren. Daarnaast krijg officieel vrij van de overheid hier om colleges aan UPM te missen. En, misschien kan ik nog wat handjes schudden of een praatje houden met wat ministers of directeuren. You never know…

Bovendien is het eiland Langkawi sowieso een bestemming die bovenaan op mijn lijstje staat, want het is een prachtig eiland! Het is -dit keer wél- een groot eiland, met weer helderblauwe zee, ongerepte stranden en jungle, ook wel ‘tropical paradise’ genoemd. Vandaar dat ik er maar wat dagen aan vast plak. Dus, ik zeg: goede combinatie!

Ik zal m’n ervaringen met jullie delen!

Morgenochtend vroeg m’n bed uit, OEH OP NAAR LANGKAWI!

Voor de geïnteresseerden:

http://www.lima.com.my/ (website LIMA'15)

https://www.youtube.com/watch?v=XmfPeWob3mY (gaaf filmpje)

1. Papa:
    13 maart 2015
    Hoi Lieverd,
    Mijn Lordje of War, grappig! Klasse allemaal hoor. Werkze. Rug recht, hakken aan, schouders naar achteren. Maar ook aan je vitamines blijven denken he?! Komt Nicolas vast wel naar je toe. Werkze schat. Kijk uit naar elk berichtje van je. Trots op je. Kus. En heeeeel veel succes zo direct. Slaapze honey...
  2. Hebe de vries:
    13 maart 2015
    Love. Wat een verhaal of het nu over papegaaien gaat of colleges of over defensie de nucleaire top van Azië., b.v.Het is nogal wat ! Als he studie er maar niet onder lijd, meestal niet omdat je het ingedeeld hebt. Lieve schat ik ben blij dat je goed gaat en vooral omdat je het naar je zin hebt. Wat een ervaringen. Ik zou het wel allemaal willen zien. Mirgen fa ik hele dag met het projektorkest oefenen en weer zo' 'n afstand van 230 totaal waar ik al een deel van afgelegd heb. Groetjes aan je vriendinnen en kusjes heel veel Xx Xx Xx Xx Xx Xx Xx Xx Xx Xx Xx xx
  3. Mama en Ronald:
    14 maart 2015
    Wauwie Fleur in business! Goed van je om ditaan te pakken. Staat weer fantastisch op je cv! Pak je kansen. Nou dat doe je en hoe. Heb je gister even gesproken. Heerlijk! T was net of ik je even kon vastpakken. I love you.
  4. Steffie:
    15 maart 2015
    Hoe tof! In Groningen wilde dat commissie gedoe niet echt lukken en daar zit je binnen twee weken al aan de top. Lekker bezig tijger! Ben trots op je. En geniet alsjeblieft van de zon, het eten en het klappen want als je terug komt kun je het wel shaken ;) xxxx
  5. Mama en Ronald:
    16 maart 2015
    Hey Fleur als bonustype wil ik je even mededelen dat iedereen bijzonder trots op je mag zijn en ik, trots dat ik dat ook een beetje mag zijn.
    Ronald