Well, hello weekend!

5 maart 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dan denk je dat je alles gehad hebt kan er altijd nog een schepje bovenop. Na een aantal gecancelde en misplaatste colleges, dacht ik dat ik mijn rooster nu eindelijk goed voor elkaar had. Totdat ik weer in m’n eentje in de collegezaal belandde. Oeps. Weer het mega complex over lopen, de desbetreffende office zoeken, desbetreffende faculteiten af, weer doorgestuurd worden en er dan achter komen dat die persoon nou nét in een meeting zit. Kijk, dat zorgde dan weer even voor een dipje, aangezien ik hier al twee weken mee bezig ben om mijzelf en m’n courses te registreren. Oh oh, het had voor iedereen een stuk makkelijker kunnen zijn! Overigens deel ik dit met de andere exchange students, en kunnen we er gelukkig ook wel weer om lachen: ‘’UPM strikes again’’  is de veelgezegde slogan. Maar, kop op! 3 keer is scheepsrecht, dus hopelijk zijn mijn voor de derde keer gewijzigde vakken nu eindelijk goed!

De courses die ik heb gevolgd zijn erg leuk en dan vooral de manier van lesgeven. Met veel humor, passie, gevoel en een beetje onhandigheid wordt er uitleg gegeven. Erg interactief, vooral in de vorm van de lecturer ‘naspreken’. Alsof er een Jip & Janneke verhaal wordt verteld wat iedereen uit het hoofd moet kennen. Als exchange student val je hier wel op, alsof dit zo bijzonder is. Er wordt veel aan me gevraagd, ik word vaak als voorbeeld genomen, er worden vergelijkingen gedaan, mijn naam wordt op het bord geschreven -wat resulteert in minstens 10 friendrequests op facebook- en er wordt zelfs geklapt als ik binnen kom! You gotta love UPM, haha. Ik blijf de grote verschillen in cultuur fascinerend vinden, en nog steeds kan ik me iedere dag hier verbazen.

Gelukkig heb ik mijn rooster zo ingepland dat ik maar drie dagen les heb, je denkt toch niet dat ik  dit soort dagen een week lang volhoud? Haha. Goed, genoeg tijd voor andere leuke dingen! Vorig weekend heb ik niet alleen de Batu Caves bezocht, maar ben ik de volgende dag ook een ‘sightseeing’ tour gaan doen door KL. National PalaceIMG_9422Hier heb ik het nationaal paleis, botanical park, lake garden, butterfly park, bird park en orchid park bezocht.

DSC00359Erg mooi om te zien, en leuk om te weten dat KL het grootste buiten bird park ter wereld heeft, waar de vogels je om de oren vliegen. Ook dit zorgde weer voor een aantal mooie plaatjes. Heel fijn om even in wat meer rust en natuur te vallen na een aantal imponerende gebouwen om je heen te hebben gezien.​

Verder is het leuk om te bedenken dat onze manier van boodschappen erg  lachwekkend is. Backpack om m’n rug, de mooiste shoppingmalls door en opzoek naar een supermarkt. Vervolgens de backpack volproppen met flessen water, eten en huishoudelijke spullen als anti-kakkerlakken/mieren sprays.

Nu tijd voor weekend!! Het plan is om naar Pulau Pangkor (‘Beatiful Island’) te gaan. Het eiland is 4uur reizen vanaf KL en heeft ongerepte natuur en stranden. Een cultureel feitje: de Nederlanders hebben op dit eiland een fort gebouwd in de 17e eeuw. Ook is alleen de kust bewoonbaar, omdat het binnenland alleen maar jungle is.

Nou goed. Tijd om even heerlijk chillen aan het strand, na deze twee oooooooh zo zware weken.

Happy Fleur

1. Gab:
    5 maart 2015
    hoe vermoeiend misschien, maar aan je foto's te zien
    geniet je met volle teugen (gaaf)
    keep it up sweetie xxx
  2. Mama en Ronald:
    5 maart 2015
    Wat mooi om mijn meissie zo te zien. Je straalt helemaal! Wat een geregel he schat. Dan ook nog de tijd hebben om je moeder een mega leuke verjaardagssurprise te zenden. Lief! Leuk ook die birds op je arm....en dan nog zo relax. Hi hi. Kus van ons wereldgriet!