Beautiful Bali!

5 februari 2015 - Ubud, Indonesië

Na een lange reis van bijna 20uur eindelijk aangekomen op Bali! Er was nog even spanning over feit of de backpack wel veilig zou aankomen door de vertraging en deed de douane moeilijk omdat het verblijf op Bali niet bekend was. Gelukkig had niemand zin in gezeik en was efficiëntie al ver te zoeken, dus liet hij me maar door. Yes! Ik werd overrompeld door de hitte, de vele taxichauffeurs, de mooie natuur en het verkeer.

Op naar Ubud. Na 1,5 uur knikkenbollen in de taxi, was het overhalen voor een hotel met zwembad snel gebeurd met ‘t bloedhete weer. Even genieten, want ik zit gewoon op BALI!

Ubud is het spirituele dorpje van Bali en is door groot toerisme beheerst maar nog steeds authentiek. Gelijk heb ik rond geslenterd en de aapjes bekeken, fascinerend die beesten.

Ik kwam erachter dat ik na een nachtje slapen toch best last heb van een jetlag. Om 3uur wakker worden en blijven terwijl ik 8uur op stond voor de taxitour van vandaag. Onze grote vriend en chauffeur ‘Wayan’ nam ons mee naar de mooiste plekken...

Eerst een traditionele Balinese dans, erg bijzonder, maar ook een beetje lachwekkend. Daarna door naar de ‘Elephant Temple’ (Goa Gajah), waar de tempel op zich niet erg bijzonder is, maar vooral de onbeschrijfelijk mooie natuur. Ik kijk mijn ogen uit. Overigens zie je mij op de foto’s met een sarong aan, dit is verplicht in de tempels. Bij de 'Holy Water Temple' aangekomen zag je al gelijk het heilige water. Dit schijnt een magische geneeskracht te hebben en mensen te reinigen van binnen. Natuurlijk wilde ik dit in levende lijve meemaken en ging ik dus álle bronnen af! Ja, mijn geest is zeer zeker gereinigd.

Vervolgens gingen we verder naar de ‘Organic Garden’, hier groeien zowel cacaobonen, als koffiebonen, als vruchten, noem maar op. Ik heb verschillende soorten (Balinese) koffie en thee gedronken, en geloof mij: zulke lekkere koffie met zo’n onbeschrijfelijk mooi uitzicht heb je nog nooit gezien in een koffiebar! Het is een pracht plek! Toen we het uitzicht van de vulkaan wilden bekijken begon het keihard te regenen, maar na een biertje en de inmiddels alweer brandende zon gingen we verder naar de uitgestrekte rijstvelden. Wederom een prachtplaatje en aanrader op Bali.

Daarnaast kom je hier veel in contact zowel met locals als met backpackers, ieder met goede verhalen en ieder zo vol energie. Ook zijn er zoveel leuke dingen te kopen hier dat het moeilijk is mijn koopverslaving tegen te houden. Ik zou voor iedereen wel wat leuks mee kunnen nemen!

Nou kortom: IK GENIET! En dit is nog maar dag één..
Nu lekker slapen, want het is inmiddels alweer 4uur 's nachts. Lang leve de jetlag.

Bedankt voor de ontzettend veel lieve berichtjes die ik van jullie heb gekregen en krijg! Dat waardeer ik ontzettend!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gab:
    6 februari 2015
    hey mop ziet er wel erg mooi uit dacht bij zwart/wit foto
    dat je mams mee was haha 1 gezicht
    kussies gab
  2. Gab:
    6 februari 2015
    toppie mop ziet er vredig uit, dacht even
    dat je moeder mee was na het zien van zwart/wit foto
    kussies gab
  3. Hebe de vries:
    6 februari 2015
    Lieve schat , wat heerlijk dat je heelhuids bent aangekomen. Holy Water Temple dat had je nou net nodig, dat water. De sawa's vind je ook mooi evenals de koffie en cacao bonen planten/bomen.Omboeken terugreis via KLM. aan te raden. Trans Asia stortte neer gisteren. Ik heb je gevolgd hoe
    Je toestel vloog. Ik kon je pas loslaten toen je er was. Je mams Ron en Daan Vince kwamen nog nadat ze je uitgezwaaid hadden koffie drinken.lekkrr genieten.
  4. Hebe de vries:
  5. Silvia:
    6 februari 2015
    Wat kan jij mooi schrijven Fleur! Ik geniet er van om je verhalen te lezen! Heel fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Hopelijk ben je het zware afscheid al vergeten, want over een 'paar' maandjes zien we elkaar gewoon weer en zijn we heel veel mooie ervaringen rijker! Geniet er van lieverd! Je hebt het verdient
  6. Papa:
    6 februari 2015
    Hoi Meissie, elke seconde van de dag denk ik aan je. Ben ik blij voor je. En doet het me goed dat je "geniet" met hoofdletters schrijft. Je hebt keihard gewerkt, bent lief geweest voor iedereen, dus je verdient het. Straks zal je "gewoon" aan de bak moeten, zal het een ander soort genieten worden. Weet dan wel dat je met iets goeds bezig bent waar je je leven lang met een lach op terug kunt kijken. En wat je als positieve bagage altijd met je mee zult dragen. Ik heb die kansen nooit gepakt. Des te trotser ben ik op je dat jij dat wel doet. Ga dan vooral door. Keep smiling and keep shining. Ook al zal dat eens wat moeilijker zijn. Weet dat we dan met je meeleven en dat we op je wachten. Heel veel kussen, ook van Corina.