A place to get lost

8 februari 2015 - Ubud, Indonesië

Eergisternacht werden we om 2 uur ’s nachts opgehaald voor de trekking tocht naar de vulkaan om de zonsopgang te bekijken. Dus met een jetlag en 2 uurtjes slaap was het niet ideaal om vervolgens een vulkaan te beklimmen van 1717m. Daar ging ik dan. Hup, met de groep naar boven. Valt mee dacht ik nog toen iedereen al aan het hijgen was, totdat de grootste en steilste klim nog moest komen. Geheel veilig was het ook niet, je kon zo uitglijden of verkeerd stappen, maar ach, gelukkig is dat dit keer niet gebeurd. Na ongeveer een klim van 2 uur was het uitzicht de moeite meer dan waard. Oh my, wat een belevenis. Dit had ik voor mijn leven niet willen missen. De zon kwam op achter de vulkaan, aapjes sprongen langs en het uitgestrekte panorama met het meer was te zien. En dus was dit zeker een moment om te beseffen hoe onbeschrijfelijk mooi de natuur is…

Ook konden we de vulkaan bij de krater (Ja, nog een stukje omhoog) de warmte ‘voelen’ en de immense diepte bekijken.  De weg terug viel nog best tegen, iedereen was rond 8uur wel erg moe na het klimmen en de indrukken, en leek het langer dan gedacht. Daarnaast is bijslapen voor mij ook niet echt gelukt. Het terugkijken van de foto’s was veel te leuk!my favorite!

Na een nacht overgeslagen te hebben, een chilldagje en een scooter gehuurd met Tom. Dit ging ondanks het links rijden, de ‘bumpy’ wegen en het rare verkeer helemaal top!! Ondertussen de weg kwijt raken terwijl we een waterval wilden bezoeken, toeristische routes nemen, en genoeg mooie dingen zien. Van Indonesische boerderijen tot aan armoedige woonwijken en rijstvelden. Ook lijk je als Nederlander wel een attractie hier, iedereen lacht, zwaait en roept als je voorbij rijdt/loopt. Je wordt er in ieder geval erg vrolijk van! Zo belandde we op een zwart zandstrand en zo bij een lesje Balinese dans van kleine kinderen. Allemaal erg relaxed en doe waar je zelf zin in hebt. local kidsIMG_8645

Vandaag weer de scooter gepakt -overigens is dit maar 3 euro voor een hele dag- naar het noorden van Bali. Onderweg kijk je weer je ogen uit. We stopen bij een locale markt om rond te kijken en verschillende –voor mij nieuwe- soorten fruit te proeven. Daarna gingen we naar Sekumpul Waterfall, een van de mooiste(!) watervallen die niet erg toeristisch is. Na 350 trappen op en af en glibberige stenen over, kon ik eindelijk zwemmen onder de zeven watervallen. Oh, wat was dit adembenemend.IMG_8908 De weg terug was wederom een toeristische beleving, zowel als het bevinden in de hoge bergen, en veel uitzicht als met (heeel) veel plaatselijke regen.

Morgen gaat de wekker weer vroeg rond 6uur! Backpack weer gepakt, op naar Gili Trawangan (google het!), om hier keihard te chillen, te party’en, te duiken, te zonnen, en ook de magic mushrooms proberen..?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hinketinet:
    8 februari 2015
    Waaaaaauw, Gili Trawangan... Geniet ervan schat, voordat je het weet zit je weer in de schoolbanken!
  2. Gab:
    8 februari 2015
    hmmm, heb even Gili T. opgezocht, en ik maar denken
    arme fleur nou tot nu toe ben ik jaloers op je.
    wat een mooie foto's laat staan als je het met eigen
    ogen mag bekijken. toppieeee
  3. Daan:
    Fluppiee!
    Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen en je prachtige fotos te bekijken, ik ben erg blij dat je het naar je zin hebt, ga zo door en blijf genieten! Je hebt het meer dan verdiend!
    Ik hou van je! xxxxx
  4. Mama en Ronald:
    9 februari 2015
    Lieverd!! In één woord geweldig. Hoe je schrijft, wat je beleeft en hoe je geniet. Gister blij met je appje na je scootertocht!
    Keep on going girl! Love you so much!
  5. Papa:
    9 februari 2015
    Haha schat, denk ik dat je rustig aan gaat doen voordat het echte studeren gaat beginnen, ga je gewoon 's nachts vulkanen beklimmen enzo. Lekker ondernemend. Leuk. Haal het maximale er maar uit hoor. Love you...