Bye Bali, Hello Kuala Lumpur!

18 februari 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Brak op de speedboot terug naar Bali, Kuta is niet zo handig.  Na op eigen initiatief een bintangtour rond het eiland te hebben gedaan en een zeer goede laatste party te hebben gehad verliet ik het mooie paradijsje Gili T. De laatste dagen doorbrengen in Kuta en Uluwatu. Kuta is de partystad van Bali en ook de meest modernste stad die ik tot nu toe heb gezien op Bali. Voor veel avontuur of natuur hoef je hier als backpacker niet te komen, voor de feestjes natuurlijk wel. De dag daarna naar Uluwatu, het zuiden verkennen op de scooter. Veel mooie riffen en verschillende stranden met weer Kristal zee blauw water. Zowel een klein schattig strand omgeven door riffen als een dreamland beach wat juist weer een uitgestrekt witzand strand was. Prachtig! Heerlijk laatste dagje, met weer een goede sunset, laatste bingtang en live muziek… Één ding weet ik zeker: voor Bali kom ik zeker terug, geen twijfel over mogelijk!

4u ‘s nachts, off to Kuala Lumpur! Een nieuwe uitdaging kan beginnen. Na de vlucht gelijk het OV uitgetest en alles liep wonder boven wonder op rolletjes. Ja, zelfs bij de immigration office.
Mijn eerste indrukken van Kuala Lumpur zijn: drukte, rijkdom & armoede, veeeeel verkeer, hoge gebouwen, heerlijk eten, aardige mensen en af en toe een flink nare of vreemde geur in de lucht.

Gelijk een sim kaart regelen (voor t geval je me wilt bellen mijn Maleisië nummer is 011-21352483) en op naar de Universiti Putra Malaysia, want er moet veel, heel veel gebeuren. Nou dat was me een flinke uitdaging. Ten eerste is het universiteitscomplex mega groot. Maar echt mega. Het complex heeft zelfs eigen politie, brandweer, eigen bussen, medical center, veel cafetaria’s, een ziek grote moskee, noem maar op! Je kunt je dus wel bedenken dat ik op dit mega complex erg veel hebben moeten lopen van hot naar her. Uiteindelijk kwamen we godzijdank bij de persoon terecht die we moesten hebben. Veel papierwerk, veel betalingen, veel geregel, en absoluut niet efficiënt. Vandaag vroeg opgestaan en de medical gedaan, bloed geprikt en urine getest. Volgende week de chest X-ray. Dit duurde natuurlijk uren en alles gaat gewoon zeer langzaam. Heel irritant, want ik ben nog lang niet klaar. Ook vandaag verplaatst van een te cheap hostel waar ik m’n kont niet kon keren en niet kon slapen naar een iets te duur hotel voor een paar nachten (veel beter, inclusief zwembad en uitzicht over KL).. Maargoed. Alles stap voor stap, alhoewel ik alles tegelijk klaar wil hebben. Zonder grappen, het is allemaal echt een gedoe..

Oh nog een leuk detail is de ‘dresscode’ voor de komende vier maanden: mouwen ipv hemdje, geen decolleté, rok/broek tot over de knie, geen slippers, geen sneakers, en doe een doek om. Wauw, en dat met elke dag 35 graden. Geef mij maar een touw! Dat wordt flink shoppen, want deze kleding heb ik totaal niet meegenomen. Ik keer terug als een totaal ander gestyled mens denk ik zo. Gelukkig staat Maleisië bekend om het ‘shoppers paradise’ dus dat komt goed uit.

First things first. Accommodatie moet geregeld worden binnen deze dagen! Alles even op een rijtje zetten en regelen en daarna tijd voor een sightseeing en het genieten van de bruisende stad: Kuala Lumpur. Hier heb ik namelijk de komende maanden natuurlijk tijd genoeg voor!

Ohja en niet te vergeten, morgen zeker wel het Chinees Nieuwjaar vieren!! Dit natuurlijk in Chinatown, hier om de hoek. Big happening! Woehoe

(Sorry, foto’s volgen nog ;))

1. Mama en Ronald:
    Fleur

De wereld daar om je heen omschrijf je al even mooi.
    Stap voor stap,en wat een ervaring doe je op.
    Wel blij dat je op termijn je eigen plekje hebt, rustpunt
    Ronald x
  2. Hinketinet:
    18 februari 2015
    Herkenbaar allemaal, hoe je de stad en de campus omschrijft. Is hier ook zo! Maar hier geen dress code gelukkig! Waarom is dat? Soort lichte versie van schooluniform? Wij hebben hier ook net het Chinees nieuwjaar ingeluid met een avondje feesten en stappen. Veel plezier morgen schat en succes met al het geregel! Daarna alle tijd voor sightseeing en leuke dingen! Kusjes vanuit HK
  3. Gab:
    lieve schat als je het leest denk ik al wooohhhhh
    want een indrukken krijg jij binnen.
    kan niet wachten op de foto's met je nieuwe outfit
    have a great chinees newyear
    lvy gab.
  4. Gab:
    lieve schat als je het leest denk ik al wooohhhhh
    want een indrukken krijg jij binnen.
    kan niet wachten op de foto's met je nieuwe outfit
    have a great chinees newyear
    lvy gab.
  5. Hebe de vries:
    18 februari 2015
    Love, op je bestemming, alles regelen.
    Een goede kamer ja waar?
    Onopvallende kleding, een Engels schooluniform, denk ik! Zag ik op de middelbare scholen in Japan ook-dat waren matrozenpakjes. In Indonesië dragen kinderen ook schooluniform dacht ik. Op de UV verwacht je dat niet meer, maar je moet je aanpassen. Oppassen met airco en buitentemperatuur. Waak hiervoor.
    Wat heb ik genoten van je prachtige belevenissen en je leuke stijl van
    schrijven. Hier hebben we 's nachts lichte vorst. Overdag zon en/of mist.
    Eindelijk weer de 2 kleintjes gezien en geknuffeld! Mijn repetitiedag prima vervoer geregeld en dat terwijl ik geen auto heb. Succes met alles regelen alle betaalbewijzen goed bewaren. So long,
    Dikke knuffel van je eigen Omi xx
  6. Suzanne:
    19 februari 2015
    CHICKIEEEEEJJJ!!!! Gadverdamme wat ben ik jaloers op jou! Wanneer heb je vakantie???? :P Doe even fotootje van je mooie schooloutfit dan, hahaha geen decollete, zal wel even wennen zijn na al dat geparty :D
    Love you hon! En laten we even binnenkort skypen om te kijken wat er mogelijk is om naar je toe te komen. Doen we wel over twee weken wanneer je een beetje gewend bent ofzo? Hou van jou! En gelukkig chinees nieuwjaar!
  7. Mama en Ronald:
    19 februari 2015
    Hey Fleur
    Wat een vreselijke wcpot daar.
    Als ze in Kuala L een praxis hebben schroef ik er wel even een vlottere voor je op straks.
    Ronald
  8. Papa:
    20 februari 2015
    Lieve, fijne schat,
    Wat zit je ver weg! Ik zou wel eens om een hoekie willen kijken. Wat je allemaal voor mooie dingen ziet. Wat jij nu meemaakt heb ik in mijn hele leven nooit meegemaakt. Ben blij dat jij wel jouw wereld verruimt. Van Gaby heb ik de verhalen gelezen en nu via jouw vader, die nu met June gezellig hier is, kan ik dus reageren. Ik hoop dat ook je studie goed gaat. Niet met vreemde mannen op stap. Is het daar ook vroeg donker? Francis en Desiree zijn gelukkig terug uit Thailand maar dat is niet bij jou in de buurt toch? Nou ja, lieve kind, bij mij nog alles hetzelfde. Ja, ik zie gelukkig nog wel mensen. Nou ja. Heel veel liefs, hou je taai. Ja. En tot horens. Zoiets ja. Stevige knuffel en tot horens maar weer. Ja ja. Heb je dit dan vanavond gelijk? Ga je dus nu naar bed toe? Dag lieve troel, oma Trees.
  9. Mama en Ronald:
    22 februari 2015
    Fleurekind! Chinese New Year! Happy New Year dan als allereerste. Ben benieuwd naar je ervaringen van dit prachtige feest waar ze in China helemaal vol van zijn. De draken en kraanvogels zullen wel over de straten dansen met veel kleur en muziek. Ik ben blij dat je alle zaken tot zover hebt kunnen regelen. Go on girl!! xxxxxook van Daan en Vince.
  10. Steffie:
    22 februari 2015
    Tijger! Wat een verhalen. Het klinkt fantastisch en ik denk dat de eerste weken je stoutste dromen overtroffen hebben. Tja en nu zit je weer op de uni en dat valt het natuurlijk allemaal een beetje tegen. Het is ten eerste absoluut belachelijk dat je weer al die testen moet doen! (sorry dat moest er even uit) Verder zou ik me niet te druk maken, je bent er nu, die kamer komt er wel en die kledingvoorschriften moet je maar zien als een uitdaging. Lieverd doe je best. Ik ben super super trots op je! Love you