Gili T.

14 februari 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Alleen al de boot naar Gili Trawangan was een groot feest. Foute muziek, uitzicht op de eilanden, flink verbranden op het dek en lachen en bier drinken met Duitsers. En dat al om 10u ‘s ochtends. Ook heb ik dolfijnen gezien, ze sprongen langs de boot!!

Dolfijntje

IMG_8973

De Gili Islands zijn prachtig: witte stranden, kristal zee blauw water, bootjes, het lijkt net een paradijsje! Ook zijn er veel hipsters waaronder Aussies, en zijn er veel barren en restaurantjes te vinden langs het strand.

Na een zoektocht in de hitte met m’n backpack uiteindelijk beland in een chill homestay: Woodstock. Goede sfeer, leuke en lieve mensen en uitgebreid ontbijt.ontbijt aan het zwembad

Je kan de sunset bekijken aan het strand, of chillen bij de vele strandbarretjes, naar een goed restaurant gaan met live muziek, of naar de night market gaan om wat te eten. De sfeer is heerlijk relaxed. Ik houd er van!

sunset gili t chillen in een hutje aan het strand

Het was een rib uit m’n lijf maar ik heb het gedaan: mijn duikbrevet Open Water (SSI) heb ik gehaald! Jeuj. Gewoon omdat ik ook het leven onder water wil ontdekken en nog meer wil gaan duiken. In Maleisië, Filipijnen, Thailand. Nu kan het allemaal, overal ter wereld! Drie dagen cursus, best pittig en veel info, maar vooral veel zeldzame soort vissen gezien en dus het leven onder water. Ik ben tot 20 meter diepte gegaan, terwijl ik flink verkouden was. Ach, ook dat ging allemaal goed na wat bloedneuzen, en pijn in m’n oren.

Vandaag is de laatste  volle dag op dit eiland. Nog even genieten en relaxen. En natuurlijk… party’en! Morgen pak ik de boot weer terug naar Bali en dan naar het zuiden van Bali, scootertje huren en nog wat plaatsen bekijken. Daarnaast is het handig om wat dichtbij de airport te blijven omdat we dinsdagochtend erg vroeg onze vlucht moeten halen naar Kuala Lumpur.

1. Hebe de vries:
    14 februari 2015
    Love , gefeliciteerd met je duikbrevet !
    Knap! Vroeger zag ik dat veel als kind na de oorlog bij de Marine : een duiker. Dat ging met zo'n helm van koper en kojkglazen erin en de verbinding met een telefoonkabel.belangrijk de precieste tijd om de duiker te laten zinken en weer langzaam naar boven te halen. Dat is nu ook zo! Byzonder die eilandjes met dolfijnen en de mooie natuur. Kom je nog tot rust?straks ga ik hele dag repeteren met projekt/orkest in Schiedam. Ben bijz. Dilano en Julien. Heerlijk had ze tijd niet gezien. Voetballenben ganzenborden. Mooie Valentijnrozen van Jeremy gehad Esther en ik! Mail Margareta gezien? Beetjes rustiger met jezelf!Xx Ben blij met je. Mooie foto's en verhaal.Xx
  2. Mama en Ronald:
    17 februari 2015
    Fleur, Fleurekind, Flupje! Wat een mooie berichten. Inmiddels zit je al in Kuala Lumpur! Studeren wordt het nu hé. Zal wel even wennen worden lievie maar een pracht combinatie want 7 maanden alleen maar chillen, in de zon en mooie stranden zien, gaat ook vervelen hoor....hi hi. We vinden het heerlijk om te lezen wat je allemaal beleeft. Dolfijnen, lief he en wat mooi dat de natuur jou dat heeft laten zien. Duikbrevet supeeeeeeeeergirl!! (Heb je van je moeder. ha ha)
    Van Ronald een grote vette Fleurekus, hij is apetrots op je!
    Vannochtend riepen we allemaal FLEUR IS VEILIG GELAND!! Slaapt toch vanavond nog lekkkkkerderrr. Blijf schrijven schat.
    We love you (BikkelBeast en Beerie ook)