It just got real

28 februari 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na flink veel adresjes te hebben bezocht en 30 nieuwe contacten in mijn telefoon heb ik eindelijk een appartement gevonden! Midden in Kuala Lumpur. Samen met mijn naamgenoot, Fleur, deel ik de woonkamer en keuken. Verder heb ik mijn eigen slaapkamer, badkamer en balkon. Ook een paar fijne details: er is een zwembad op het dak, gym en security. Nu kan ik me settelen en hopelijk weer een beetje in het ritme komen om te gaan studeren.. Hmm, ohja, studeren..

Vorige week een paar mede internationals ontmoet die ook aan UPM studeren. De housewarming van Finse meisjes was erg gezellig! Ook gelijk de bekende barstreet van KL ontdekt, daar waar helaas de alcohol veel te duur is.. Ook is het chillen bij de nightmarket, Chinatown, Petronas Towers of gewoon in een random hostel ook erg gezellig met z’n allen!

Daarnaast heb ik wat inkopen gedaan! Alleen al het slenteren door de mega shoppingmalls hier is al een feestje, vooral de shoppingmall tussen de Petronas Towers. Je vind hier de grootste en duurste kleding die je maar kan vinden! Ik heb het maar bij de basics van de H&M gelaten en zeker een paar goede outfits gescoord.Petronas Towers!
’s Avonds zijn de Petronas Towers prachtig mooi verlicht dus kon ik het niet laten om een fotootje te maken. Dit duurde niet lang of het werd een gehele fotoshoot met Chinese meisjes die maar al te graag met me op de foto willen. Beter dat, dan dat ik ongegeneerd op de foto word gezet wanneer ik langs loop of de trein in stap. Ja, ik lijk wel een attractie hier. Mensen staren me aan, kijken me na en willen dus op de foto. Dagelijkse routine! Ze willen maar al te graag weten waar je vandaan komt. Ach, ik vind het om te gieren!

En ook daarom, ondanks ik ‘verhuisd’ ben, voel me nog steeds een flinke toerist. Met shorts en tanktops door de straten lopen, overal een fotootje maken, het zweet van m’n hoofd halen, steeds de weg kwijt raken en alles duizend keer vragen. Maar, het gaat de goede kant op! De mensen zijn superlief, ‘t is alleen vaak niet te begrijpen wat ze zeggen. Tja, heeft ook wel weer z’n charmes en het zorgt voor veel hilariteit!

Ohja, het eten is hier heerlijk. Geen wonder dat dit nummer één van de ‘top experiences’ is van m’n Lonely Planet. Foood! @ Chinatown streetmarketEr zijn zoveel verschillende keukens en invloeden in dit land. De heerlijke gerechten worden in overvloed geserveerd uit mobiele karren, kraampjes en winkelpanden. En dat ook gewoon op straat voor een paar ringgit! Elke avond hetzelfde feestje. Het maakt niet uit, het kan allemaal!

Toen Fleur en ik inkopen wilden doen voor ons nieuwe appartement belandden we op één van de grootste(!) lokale markten in Kuala Lumpur. Hier was echt alles te koop, van electronics tot aan kippen. Wauw, wat een ervaring. Van de geur ging ik al bijna over m’n nek en het was al een hele uitdaging om er vandaan te komen. Toch was dit bijzonder om een keer meegemaakt te hebben!

Op de uni ging alles weer heerlijk efficiënt, NOT. Echt een momentje dat ik het helemaal gehad had. En flink ook. Na lang wachten kon ik mijn X-ray doen en is mijn medical check goed gekeurd, administratie werkte niet mee, uren wachten en flink betalen, en het enige college wat ik ‘even’ wilde gaan volgen ging niet door want de lecturer was nog even lekker op vakantie. Toen ik na al het gezeik mijn állerlaatste stempel wilde halen bleek de persoon op lunchpauze te zijn voor driekwartier. Ja, doei. Ik gok dat ik hier nooit aan ga wennen. Maargoed, nog één laatste stap en dan ben ik officieel geregistreerd aan UPM.

Batu CavesVandaag heb ik de Batu Caves bezocht. Na een flink aantal trappen kom je dus in een grot terecht. Het is een mooi stukje natuur vlakbij KL! Ook heb ik tickets gekocht voor Formule1, Petronas Malaysia Grand Prix in maart. Hoe nice is dat? Ennn.. vandaag eindelijk wifi kunnen regelen in ons appartement! Bagus!

Selamat datang ke Kuala Lumpur!

1. Esther:
    28 februari 2015
    Ziet er goed uit!! Oh en dat eten... Ik ben jaloers ;-) mmmm whoepwhoep naar de F1... XxX enjoy. Love you.
  2. Daan:
    6 maart 2015
    gaaf Fluppie, mooie fotos! maar goed dat het alcohol wat te duur voor je is ;) ik denk aan je hoor! xx je bro